Přehled aktualizací Google ze září 2021
V září došlo v oblasti SEO k poměrně velkým změnám, které vedly k poklesu návštěvnosti u některých webových stránek a k nárůstu u jiných. Google dodává nové aktualizace přibližně každé 2,5 hodiny. Agentury SEO monitorující více webových stránek zaznamenaly v létě velké pohyby napříč SERP, ale září bylo z hlediska aktualizací umírněným měsícem. Zde je několik aktualizací v oblasti SEO, které vyhledávače vydaly v září.
Aktualizace spamových odkazů Google
Aktualizace link spam nasazená společností Google má za cíl odstranit všechny nevyžádané zpětné odkazy, které ovlivňují uživatelský zážitek, hodnocení webových stránek a autoritu webu. S novou aktualizací zpětných odkazů se vyhledávač snaží zajistit, aby příspěvky pro hosty a sponzorované blogy dodržovaly strategie zpětných odkazů.
Hlavním cílem aktualizace je usnadnit algoritmu rozpoznání spamových odkazů. Aktualizace pomůže zneškodnit odkazový spam a může mít velký dopad na několik odvětví. Pokud majitelé webových stránek nepoužívají osvědčené postupy, mohou také zaznamenat pokles výkonu svých webových stránek.
Aktualizace TFR-BERT
TFR a BERT jsou dvě aktualizace vyhledávání Google, které nyní spolupracují. BERT je jednou z největších aktualizací společnosti Google. Jedná se o nástroj umělé inteligence pro učení přirozeného jazyka, který zlepšuje schopnost společnosti Google porozumět našim dotazům a poskytovat co nejlepší výsledky vyhledávání. TF-Ranking je další nástroj umělé inteligence pro učení přirozeného jazyka, ale především čte data.
Aktualizace algoritmu řazení ve vyhledávání Google
V posledním týdnu měsíce září došlo k další aktualizaci algoritmu řazení vyhledávání Google. Ačkoli aktualizace ještě není potvrzena, podle sledovacích nástrojů a mnoha komentářů, které byly shromážděny, se zdá, že se jedná o významnou aktualizaci. Tato aktualizace začala v pátek ráno, tj. 24. září a hodně se o ní v SEO komunitě mluvilo.
Aktualizace technologie MUM
Společnost Google oznámila novou aktualizaci technologie MUM a nové funkce výsledků vyhledávání. Tato oznámení poskytují nové a odlišné způsoby vyhledávání a dávají SEO specialistům možnost zviditelnit své webové stránky a zlepšit jejich pozice ve vyhledávání. MUM je víceúlohový jednotný model. Je podobný modelu BERT, ale je tisíckrát výkonnější, pokud jde o multitasking. Společnost Google poskytla nový způsob vyhledávání, který využívá technologii MUM spolu s Google Lens.
Pokud má například uživatel problém s některou z částí svého jízdního kola, může tuto část vyfotit a zeptat se na způsob jak jej opravit. Google bude schopen přiřadit řešení pro opravu této části. Uživateli to ušetří čas, protože nebude muset hledat název konkrétního dílu a poté hledat návod na řešení.
Podle několika serverů se potenciální aktualizace objeví brzy, pravděpodobně někdy na začátku roku 2022. Uživatel může vyfotit vzor na tričku a požádat Google, aby našel stejný potisk nebo vzor na ponožkách. Uživatel to může udělat také zadáním a následným vyhledáním ve službě Google. Existuje však pravděpodobnost, že nedostane přesně ten vzor, který hledá, nebo bude muset hodně filtrovat, aby našel to, co chce.